Ons eerste dagje zon, warmte en muggen. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rianne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu Ons eerste dagje zon, warmte en muggen. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rianne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu

Ons eerste dagje zon, warmte en muggen.

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

09 September 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Jullie dag zit er alweer half op en wij hebben ons ontbijtje net op.
Gisteren om 3.45 uur ging de wekker. Het was tijd om naar Schiphol te rijden en t vliegtuig te pakken naar de andere kant van de wereld. Een raar idee en vooral niet te beseffen dat je aan het einde van de dag aan de andere kant van de wereld zit, geen idee wat je te wachten staat. Op schiphol de thuisblijvers geknoeveld en toen was het toch echt tijd om te boarden en t vliegtuig in te stappen. Een huge vliegtuig, helemaal vol, hoeft er niemand te werken? De reis verliep vrij snel. Niet kunnen slapen maar genoeg kunnen doen in de tussentijd. Filmpjes kijken, dan wel zonder geluid, en eten in overvloed!

Na 8.50 uur vliegen kwamen we dan eindelijk aan de grond op een klein maar schitterend eilandje! Curacao, we zijn er! De trui kon vrijwel gelijk uit want die hebben we hier niet nodig. 32 graden en een hoop zon! Op het vliegveld door de douane en onze koffertjes waren ook fijn op tijd. En onze taxi stond al klaar. Een aardige vrouw die ons naar het appartement heeft gebracht. Ook daar werden we vriendelijk ontvangen en wooow heej wat een appartement! Super mooi keuken, kamer, tv, wifi, eigen 2 persoonsbed hier kunnen we de komende 15 weken wel vertoeven. Eenmaal een beetje gesetteld zijn we het openbaar vervoer gaan testen. Ze zeggen dat het echt 3x niks is (tijd zat hebben ze hier), maar de bus kwam hier gewoon optijd. Lekker een soepje met een broodje knak (lekker Hollands) als avondeten en daarna snel genoeg naar bed, want we waren helemaal kapot. Al die nieuwe indrukken, en 6 uur van je dag overdoen kost best veel energie.

En vanmorgen wakker geworden met een muggenbult of 20 erbij. OLE. Kunnen we de hele dag gaan jeuken... Maar het wordt een heerlijk dagje, het zonnetje schijnt de lucht is blauw, de palmboompjes waaien en wij zijn er klaar voor om te tannen!

Tot snel weer!

XX

• 09 September 2014 - 17:11

Angelique:

Haa! Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen!;)
    Zo te horen ga je t daar goed naar je zin hebben!!
    Geniet ervan en tot snel op Curaçao =]!
    O en laat je een beetje zon over voor mij ;p

• 14 September 2014 - 19:44

Leon En Germa:

Hoi Rianne

Goed aangekomen, dat is fijn. Nu volop genieten maar. En succes met de muggenbulten!!

Groetjes, Leon en Germa