Avonturen vol mooie herinneringen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rianne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu Avonturen vol mooie herinneringen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rianne Hoeijmakers - WaarBenJij.nu

Avonturen vol mooie herinneringen

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

08 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Haaaii mensen in het ietswat koude kikkerlandje!

Zo onder het genot van een Rowwe Heze muziekje zal ik jullie weer even bijkletsen over mijn avonturen hier in Curacao!
Eerlijk is eerlijk, ik moest zelf even kijken wanneer ik voor het laatst geschreven had want het is al even geleden!

Half oktober, de 16e om precies te zijn stond ons eerstvolgende uitje weer op het programma. Het Kura Hulanda museum. Curacao heeft een hele geschiedenis waar Nederland ook alles mee te maken heeft gehad, dus we cultuursnuiven hoort er natuurlijk ok bij. Het Kura Hulanda museum gaat vooral over de slavernij van Curacao. Zo al lopend door het museum werd het voor mij steeds indrukwekkender te zien en te lezen over de geschiedenis, en snap ik ook waarom je als Nederlander niet even kan zeggen "achh dat was vroeger, we leven in het nu". Mocht je dit toch denken, dan duik de geschiedenisboeken maar in!

Verder die weken heb ik wat strandjes bekeken, Willemstad bekeken, maar nu de souveniers & shop winkels, leguanen gespot en af n toe lekker uit eten en een dansje mag ook niet ontbreken.

Maar das niet alles! We hebben ook nog een workshop chinchi maken gevolgd. Een chinchi is een stevige donkere vrouw die staat voor kracht! In de workshop lieten ze zien hoe de chinchi gemaakt wordt en geschilderd. Voor ons was het de taak om het badpak/pak/bikini te schilderen. Zou je denken dat je dat zo even gefixt hebt, maar het is echt een friemelwerk (als je het jezelf moeilijk wilt maken natuurlijk). Zo moet je alles netjes afwerken, de kantrandjes en de onderkant ook zeker niet vergeten af te werken. Een erg leuke, ontspannende en creatieve morgen hebben we gehad, die voor herhaling vatbaar is.

En toen was het alweer november: Time flies when you having fun! Maar op 2,3 en 4 november stond al heel lang iets leuks op de kalender gepland! namelijk: BONAIRE! Lang naar uit gekeken maar het was eindelijk daar! Zaterdag de koffers gepakt en toen moesten we een nachtje doorhalen zwaar, maar je moet er wat voor over hebben! Zaterdagavond hebben we even een goed feestje meegepakt, Dimitri Vegas (de nummer 2 DJ van de wereld) was op Curacao. In Nederland zou je hiervoor zon kleine 50 euro kwijt zijn gok ik, maar wij waren er 10 voor kwijt. Na een uur draaien was ie er ook alweer vandoor -.-' ... Toen was het tijd om naar het vliegveld te gaan!

Om 7uur zouden we vliegen, maar we waren toch al zolang wakker, dus een half uur vertraging kon er ook wel bij. Na al dat gewacht waren we binnen een kwartier in Bonaire, en de rust komt je tegenmoet daar. Wauw! Met de taxi naar ons appartementje, maar omdat we de enige waren hadden we het hele landhuis voor onszelf! Privézwembad, privédakterras heerlijk! Alle tijd en rust van de wereld!

Wat we zoal gedaan hebben op Bonaire is getoerd op ons scootertje. Veel kunnen zien, en veel te beleven. Zoutbergen, ezelfarmen n hele mooie stranden! En savonds een mooie zonsondergang op ons dakterras. Echt genieten van de rust en helemaal zen worden! De volgende dag wilden we op tijd met de watertaxi naar Klein Bonaire om te gaan snorkelen. Maar helaas, de boot zagen we voor onze neus wegvaren. Naja helaas dat is dan maar zo, niet getreurd dan maar even rondlopen door Kralendijk, de hoofdstad van Bonaire. Maar Kralendijk is misschien net zo groot als Hors. Uiteindelijk de watertaxi (privéritje alweer) genomen naar klein Bonaire, en waaaauuw weer zoiets prachtigs! Het water wordt overal maar blauwer en blauwer lijkt wel. Klein Bonaire is heel mooi om te snorkelen en dat hebben we ook gezien! Kleuren, vissen, gekleurd koraal en gekleurde vissen, om je ogen uit te kijken! Weer een avontuurtje wat op mijn geheugen staat geprint. En de laatste dag in Bonaire was al heel snel weer daar. In de morgen hadden we nog een activiteit gepland. Kayakken in de mangrove, oftewel expeditie robinson! Dan zie je ineens een hele andere kant van het eiland. we hadden een glasbodem in onze kayak dus we konden de bodem van de zee, het meer, de oceaan zien! En ook hier komen de snorkels weer te pas en ook hier konden we de onderwaterwereld bekijken en kijk je weer je ogen uit wat er daar onderwater allemaal te zien is! De middag was eigenlijk gepland om nog even lekker te chillen an het zwembad, maar helaas gunde de zon ons die activiteit niet, dan maar lekker niksen en hangen enzo, heeeeerlijk! En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Toch raar als je je koffer weer moet pakken, maar je gaat weer terug naar Curacao en niet naar huis. Rond 8 uur in de avond waren we weer terug in Curacao en was ook Bonaire weer een avontuur en ervaring om op te slaan in mijn geheugen om uiteindelijk weer mee nar Nederland te nemen.

En nu ben ik bijna klaar met mijn verhaal, ik wil alleen nog even over mijn dag vandaag vertellen! Vanmorgen was het eindelijk zover, een droom die ging uitkomen. Zwemmen met dolfijnen! Vanmorgen om 8 uur moesten we aanwezig zijn bij de dolphin academy. We kregen flippers aan onze voeten en er werd ons verteld wat we wel en niet moesten doe als we in het water zitten. Het was toch wel even spannend om het water in te gaan en e zwemmen 2 dolfijnen bij je in het zwembad. Wij hadden het genoegen om met Annie en Machu te mogen zwemmen (moeder en puberende zoon). We kregen allemaal een kus van een van de dolfijnen en mochten een spelletje doen met de dolfijnen. De trucjes worden verteld, ik mocht ze uitvoeren, en j voelt je toch even de dolfijnentrainster die je vroeger wilde worden toen ik klein was. Wauw wat een vrolijke prachtbeesten zijn dolfijnen zeg!!

Zo nu ben ik wel even klaar met mijn verhaal typen, en jullie hebben genoeg te lezen gehad! Ik geniet nog volop van elke dag hier, maar de gedachte dat we nog maar 6 weken hier zijn is wat minder. Maarja time flies when you having fun!

Minse hajje wah! Geniet ze bej Rowwe Heze en vur degene die dinsdaag noa Maastreech gaon, veul plezeer en enne gojje vasteloavend! Ik loat m heer ni vurbej gaon!

Veel Liefs,
Rianne

• 09 November 2014 - 11:10

Jolanda:

Hoi Rianne,

Mooi geschreven!! En wat een leuke activiteiten onderneem je daar. En de foto's met de dolfijnen zijn echt prachtig!!
    Geniet daar nog maar een paar weekjes van al het moois!!

Groetjes Jolanda

• 09 November 2014 - 17:37

Truus :

Ha Rianne,

Jij beleeft volgens mij nu DE tijd van je leven, wat un super avonturen maak je mee zeg! Super......
    Geniet dr nag va doa wah.
    We heure en zeen ow verhale wal wer verschiene en de volge ow avonture oppe voot!